Maleisie, Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tessa Bos - WaarBenJij.nu Maleisie, Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tessa Bos - WaarBenJij.nu

Maleisie, Thailand

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

08 Mei 2013 | Thailand, Phuket

Daar begonnen we dan aan onze laatste weken. Wat wilden we nog doen, wat wilden we nog zien? Ineens was het niet meer van dag tot dag leven, maar alles uitstippelen en plannen. We besloten om vanaf Indonesië via Maleisië terug te gaan naar Thailand. Dit kon het makkelijkst via Kuala Lumpur. Hier waren we al eerder geweest dus hier hoefden we niet zolang te blijven. Wel vonden we eindelijk een bioscoop met leuke films! Jaaaa eindelijk een film kijken! Echt heerlijk was het, behalve dan dat we op het eind een kakkerlak in de zaal zagen lopen.. De volgende dag door naar Taman Negara, het grootste nationale park van Maleisië. Maar dit was dan ook het enige wat er hier te vinden was.. We besloten in het park de Canopy Walkway te nemen. Het was een mooi park met een mooi stuk natuur. De Canopy Walkway was een stuk over een loopbrug, met een gigantische afgrond.. Het was dus ook maar goed dat je met niet meer dan twee personen tegelijkertijd op de brug mocht. Vervolgens namen we nog de route naar Butik Terisek, wat ons naar een mooi uitzichtpunt bracht. Daarna hadden we wel genoeg gezweet en hielden we het voor gezien. Hop hop, naar de volgende bestemming: Langkawi. Tot nu toe was Maleisië ons wat tegen gevallen qua de vriendelijkheid van de mensen maar ook van hoe mooi we het land hadden voorgesteld. Maar gelukkig maakte Langkawi het een en ander goed. Het was een leuk toeristische stadje met een prachtig strand!
Naast een dagje strand hebben we hier ook gedoken. Dit was ook weer super mooi, met het mooiste koraal tot nu toe. Paars, blauw en wit, waar we ook doorheen zwommen! Verder hebben we er een schildpad, haaien, grote aal en andere mooie vissen gezien. Ja dit was weer weg leuk! Een ander dag tripje was de mangrovetocht. Met een bootje gingen we door een omgeving net als wat je bij expeditie robinson ziet. Kleine eilandjes, bomen die half in het water staan en een erg rustige natuur. Het bootje legden ze op verschillende plekken aan. Zo kwamen we bij een crocodil cave, fish farm, fish feeding, eagle feeding, monkey point ( waarbij de apen over de boot heen klommen), vleermuizen grot en we eindigden op een strand waar we nog even konden relaxen. Ook vaarden we langs een gebergte die de vorm van een hoofd van een orang oetang had. Ja het was een erg leuk en mooi tripje, waarbij we een mooi stukje natuur hebben gezien!

Het Maleisië-avontuur was afgelopen en we gingen op naar het laatste land in Azië, Thailand. Eerst gingen we op naar Koh Phi Phi. Een heel mooi eiland, vol toerisme. Bij aankomst moesten we €0,50 betalen voor een organisatie die dit eiland schoon zou houden.. S'nachts na het uitgaan was het een grote bende, maar daarna kwam de organisatie in actie en was het overdag weer een schoon eiland. Het had een google-plaatje strand met wit zand en helder blauw water. Met het zonnetje erbij, maakte dit het helemaal af! Na twee dagen lekker geluierd te hebben bij de zee, deden we de derde dag nog een tripje. Weer stapten we op de boot en gingen op naar Monkey Beach. Het strand was geen strand door vloed, en de apen.. Ja, de eerste keer apen zien was heel bijzonder en leuk, maar apen zie je hier bijna net zoveel als honden en katten in Nederland, dus keken we ook niet meer van op. Behalve toen we voor het eerst een zwemmende aap zagen! Daarna gingen we op weg naar Maya Bay. Dit is het strand waar de film 'The Beach' is opgenomen. Koh Phi Phi heeft een mooi strand maar dit was toch wel echt nog helderder blauw en witter. Na hier even lekker te hebben gerelaxed gingen we verder naar een snorkel- en zwemplek. Maar we hadden niet zoveel om de zee in de gaan, dus maar lekker chillen op de boot, ook niet erg! Op de terugweg vaarden we nog langs een Viking Cave, waar tegenwoordig nog 14 mensen wonen. Ook zouden we de zonsondergang kijken midden op het water, maar het was helaas bewolkt dus besloten we terug te gaan naar het vaste land. S'avonds sloten we de heerlijke tijd op Koh Phi Phi af met een bucket (emmertje met drank) en dansend op het strand!

De volgende dag op naar Phuket, we hadden hier verschillende meningen overgehoord dus we waren erg benieuwd. Uiteindelijk had het een prima strand en een leuk stadje, niet zo levendig als Koh Phi Phi, maar je kon hier wel leuk lopen. En eindelijk hebben we dan na 3 maanden eindelijk hier, op ons laatste Azie-strand, de eerste en laatste heldere zonsondergang gezien! Ook hebben we hier nog even genoten van de laatste goedkope massages in Azië! Daarna was het alweer tijd om naar onze allerlaatste bestemming in Azië te gaan, terug naar Bangkok. We besloten om de laatste nachten in een iets luxer hotel te slapen. En ze hadden een fitnessruimte! Na 3 maanden kon Tessa weer sporten! Met een aantal apparaten, open ramen, 1 ventilator en 35 graden, heb ik er heel wat zweet uitgegooid. Maar de lichaamsbeweging gaf zeker voldoening! Gelukkig bevatte dit hotel ook een zwembad, extra reden om het zwembad in te springen!
In Bangkok hebben we opnieuw genoten van een film. In het voorstukje van de bios kwam er een reclame dat iedereen moest opstaan, uit respect voor de koning. De koning is hier behoorlijk heilig, voor het beledigen van hem kan je zelfs een gevangenisstraf oplopen. Ook elke dag om 18.00uur komt er uit de luidsprekers op straat muziek en moet iedereen stil staan uit respect.
Verder hebben we nog geshopt. In een shopping mall, met westerse kleding, en op de Chatuchak market. Een markt vol met ontzettend leuke souvenirs maar ook kleding. We wilden niks overslaan dus besloten zo gestructureerd mogelijk te lopen. Nou ik kan je vertellen dat je dat nooit lukt! Na 10 min wisten we al niet meer waar we nou vandaan kwamen. Dus besloten we het straatje in te lopen wat ons het leuks leek. Je kon daar wel 5 dagen overheen lopen voordat je alles gezien zou hebben. Nadat dat onze handen de tassen niet meer konden dragen, onze lichamen de warmte niet meer uithielden en onze ogen geen leuke dingen meer wilden zien, besloten we terug te keren naar het hotel. Gelukkig hoefden we de nieuwe spullen niet in onze backpack te proppen. We besloten een pakket op te sturen naar Nederland, nu maar hopen dat die aankomt..
De laatste dag relaxen bij het zwembad, nog even door leuk centrum lopen en gezellig uiteten. Ja nu was Azië dan echt afgelopen..

Ik heb 3 geweldige maanden in Azië gehad en heb onwijs veel gezien, gedaan en beleeft! Wat vond ik het leukst? Cambodja is erg cultuurverrijkend; Laos is een erg mooi land; Thailand is leuk voor vakantie en bezichtigingen; Singapore is gewoon de bom (als je de kans krijgt, sla dit land niet over!); Indonesië is ook erg mooi met veel leuke reisttripjes en Malasie heeft bepaalde leuke stadjes. Dus nee, ik kan niet kiezen! Het is heel raar om na 3 maanden deze andere wereld te verlaten. Ik zal de typische dingen missen zoals, overal taxi's en tuktuks, mensen die je alles aansmeren, afdingen, de vriendelijkheid van de meeste mensen, de relaxde sfeer, het onwetende (in wat voor bus of hostel komen we nu weer terecht?) , het warme weer (niet het vele zweten), 7/11 (een supermarkt die op elke hoek zit en altijd open is) en nog een heel lijstje. Kortom ik ga Azië missen, maar nu op naar Australië. Kijken wat dit land voor mooie dingen te bieden heeft!!

• 08 Mei 2013 - 15:51

Angeline:

Meiden het klinkt super, een echte "droomreis" en hij gaat nog even door!
    Blijf lekker genieten en delen met ons zodat wij mee kunnen blijven genieten.

Liefs Angeline

• 09 Mei 2013 - 09:08

Monique Rosbergen:

Hi Tessa,

Wat leuk om je reisverhaal te lezen! Inmiddels is je moeder afgereisd naar down under en zul je haar nu wel ontmoet hebben. Ik wens jullie samen een super maand toe en bovenal blijf genieten.