Cairns, (noord)ooskust - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tessa Bos - WaarBenJij.nu Cairns, (noord)ooskust - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tessa Bos - WaarBenJij.nu

Cairns, (noord)ooskust

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

16 Juli 2013 | Australië, Cairns

Daar kwamen we dan aan in de oostkust. Iets minder warm dan in Darwin, maar nog steeds een heerlijke 27 graden! Hier in Cairns heb ik de Botanic garden bewandeld en heb ik een dag trip naar de tableland gedaan. Tableland is een plek vol watervallen en rainforest. Zo ben ik van een waterval afgegleden en deed ik de bekende haar-fotoshoot bij de Josephine waterval. Ook heb ik met twee meiden een auto gehuurd en zijn we naar Port Douglas gereden. Daar ben ik ook wezen duiken. De duik op de Great Barrier Reef!! En het was geweldig! Ik heb heel veel mooie kleurrijke vissen gezien. Ik had ook een onderwatercamera gehuurd, dus ik ben dit geweldige avontuur vast kunnen leggen!!
Cairns is een soort vakantiebestemming voor backpackers, dus ik nam hier ook mijn tijd om even bij te komen op het strand, veel mensen te ontmoet en lekker te feesten!

Na dit heerlijke relaxen wou ik wel weer wat doen. De oostkust ligt natuurlijk aan de zee, maar ik had niet verwacht dat het er alleen maar om het strand zou draaien. Zo kwam ik aan in Mission Beach. Dit was een prachtig strand van 14 km lang en zo ontzettend rustig! Goed moment voor een hardloopmomentje terwijl de zon onderging. Nog nooit zo'n mooi uitzicht gezicht gehad tijdens mijn sportuurtje.. Naast het mooie strand was er een centrum waar je na 2 min weer doorheen was. Ik vond het dan ook wel prima toen ik verder ging naar Townsville.

Townsville was iets groter maar ook niet heel bijzonder. Ik bewandelde daar de castle Hill. Ik dacht "nou , dat loop ik wel even". Op mijn slippertjes en normale kleren, maar blijkbaar was dit een sportieve klim wat veel mensen als hun sportroute gebruikten. Zo had iedereen sportkleding en sportschoenen aan en werd het gedaan op een aardige tempo. Daar liep ik dan onschuldig tussen op mijn dooie gemak..
Townsville was eigenlijk een tussenstop om naar Magnetic Island te komen. Dus de volgende dag op de boot en dat prachtige eiland is eens bewonderen! Ook hier draaide alles om het strand. Dus met een kleine walking track kwam ik aan bij twee prachtige stranden! Dit was dan toch wel weer genieten! Verder sliep ik in een bungalow park waar ze ook een wildlife park hadden. Zo bracht ik hier ook wat uurtjes door. Zo hield ik hier een baby krokodil vast. Lekker ruw en niet bepaald schattig dus besloot ik om nog maar even te knuffelen met een koala. Die zijn pas zacht en schattig!

Vervolgens weer terug naar het vaste land om richting Arlie beach te gaan. Ik had er niet veel van verwacht, aangezien de laatste stadjes niet zoveel voorstelde. Maar dit was een erg gezellig dorpje! Ook hier was een strand, naja eigelijk een Lagoon. In de meeste plekken hier hebben ze een Lagoon, dit is voor de krokodillen. Verder was weer er een hoofdstraat, vol met shops, bars, restaurants en hostels. Ik ontmoette hier wat vrienden die ik eerder had ontmoet en gingen lekker feesten. Om weer wat sightseeing te doen, besloot ik om met een vliegtuigje over de Great barrier reef te vliegen. Wauw wat was dat gaaf zeg!! Met z'n zessen zaten we in een klein vliegtuigje. Ik naast de bestuurder en allemaal een headset op, daar gingen we dan! Het was al een heel avontuur met zo'n klein ding, maar toen we eenmaal over de oceaan vlogen was ik helemaal sprakeloos.. Dat de Great barrier reef mooi was had ik allang gezien, maar zo blauw, helder en mooi, pff! Ook vlogen we over de Whithaven beach, het twee na mooiste strand van de wereld. En daar was niks te veel overgezegd! Na een uur te hebben gevlogen was ik helemaal voldaan! Het enige jammere was alleen dat iedereen walvissen had gezien behalve ik..

Maar niet getreurd, de volgende dag ging ik op tour naar de Whitsundays. Dit was 3 dagen, 2 nachten op de boot. Met z'n 27 stapten we op de boot. Ik had een luxere boot verwacht vergeleken met die in Indonesië. Maar naast normale bedden, wc en een koude douche was er niet veel verschil. Het werden drie dagen vol snorkelen, duiken, stranden en veel pret! En ik hoefde niet te treuren, want hebben heel wat walvissen gespot die ik nu wel zag! Wat een beesten zeg! En ik heb ze zelfs horen zingen/praten toen ik mezelf overhaalde om een nachtduik te doen. Ik was best zenuwachtig, want het was behoorlijk donker aangezien we midden op zee waren. Maar eenmaal in het water met een zaklamp viel het ontzettend mee. Je zicht is een stuk minder, maar dit was wel leuk om een keer mee te maken. De hele duik zwommen er 2 grote vissen van 1,5meter met ons. Deze probeerden de kleine visjes als eten te vangen en met behulp van onze lichten werd dit voor hun makkelijker. Het was een soort spelletje voor ons, " probeer de grote vis te voeren", maar ik was behoorlijk slecht want hij miste eigelijk de hele tijd.. (Deed ik gewoon expres, ja ik ben nog steeds vegetariër).
Ook stapte ik nu echt op de Whithaven beach. Helaas was het ontzettend bewolkt dus was het niet zo mooi als vanuit de lucht. Maar voor zo'n bewolkte dag was dit strand nog steeds behoorlijk wit en het water blauw!
Na deze geweldige dagen was het tijd om weer naar het vaste land te gaan. En dit deden we zeilend! Alle spullen naar de rechterkant van de boot en alle passagiers aan de linkerkant. Daar ging de boot dan! Pff wat ging die scheef, maar heel gaaf!

Eenmaal op het vaste land was het tijd voor een diner en drankje met de groep. Daarna was het voor mij alweer tijd om naar de nachtbus te gaan. Deze bracht me naar Agnes water/1770. Dit plaatsje staat bekend om de goedkoopste surfles die je hier kan krijgen in Australië. Daar ging Tessa dan weer met een surfbord het water in. Maar helaas niet zo'n succes als de vorige keer, dus ik geloof dat mijn carrière als surfer hier letterlijk gestrand is.. Maar geen zorgen, gelukkig bevalt liggen op het strand mij ook wel!!

Ja zo vliegt de tijd voorbij en heb ik nog maar 3 weken te gaan. Ik daal steeds meer af naar het zuiden, wat helaas ook aan het weer te merken is.. En ik zal dan over drie weken aankomen in Sydney waarvan ik naar Amsterdam zal vliegen. Dus hou nog even vol, ik kom eraan!

  • 16 Juli 2013 - 10:01

    Angeline:

    Lieve Tessa,

    Tjonge het houdt niet op al die avonturen, geweldig! Geniet nog van de laatste weken en een goeie reis naar huis. XXX

  • 16 Juli 2013 - 17:42

    Lisanne:

    Tes wat een heerlijk verhaal weer om te lezen!
    Zo gaaf allemaal en ik vind je zo stoer!
    Ga nog heeel erg genieten en 5 augustus ga ik je echt kapot knuffelen (dus bereid je maar vast voor)
    HAVE FUN NOG CHICKI. kussies van mij xx

  • 16 Juli 2013 - 20:20

    Marian:

    He Tessa, wat een verhaal weer. Wat wij in 50 jaar nog niet gedaan hebben, doe jij in een half jaar. Zo stoer, zo gaaf, zo vet!!! Je maakt ons wel gek, maar wie weet komt onze tijd nog wel een keer. Lekker blijven genieten de laatste weken. Wij verlangen wel weer naar jou!!
    En wij niet alleen hoor, er zijn er nog veel meer. Heel veel liefs, mama XXX

  • 19 Juli 2013 - 06:36

    Monique Rosbergen:

    Hi Tessa, wat een super reisverhaal weer. Leuk om weer te lezen wat er allemaal op he pad komt. Geniet nog van de laatste 3 wkn. Wij zien je niet als he thuiskomt omdat we dan zelf aan onze 'wereldreis' zijn begonnen maar daarna hoor ik graag nog meer verhalen en natuurlijk de foto's! Groetjes Monique

  • 19 Juli 2013 - 12:02

    Marlies En Arno:

    Hallo Tessa, Wat een geweldig gave dingen maak je toch mee! We vinden het erg leuk om je verhalen te lezen. Als je weer in NL bent horen we je verhalen natuurlijk ook graag in real life;)
    Geniet nog van je laatste weken!

    xx Arno en Marlies

  • 25 Juli 2013 - 22:47

    Gonny:

    Hoi Tessa,

    Ja, dat wordt aftellen bijna jarig.
    Een hele fijne verjaardag en geniet nog van je reis.
    Weer leuke verhalen en mooie dingen gedaan als ik het allemaal zo lees.
    Heel veel plezier nog verder.

    Van harte gefeliciteerd en groetjes van oma Roest en
    Martijn, Myrna, Mark en Gonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 26270

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2020 - 02 Oktober 2021

Werken op Sint Maarten

28 Augustus 2020 - 02 Oktober 2020

Werken op Sint Maarten

18 November 2019 - 12 December 2019

Argentinië

03 Februari 2013 - 07 Augustus 2013

Droomreis

29 Maart 2012 - 30 April 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: