(Zuid)oostkust, het einde.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tessa Bos - WaarBenJij.nu (Zuid)oostkust, het einde.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tessa Bos - WaarBenJij.nu

(Zuid)oostkust, het einde..

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

03 Augustus 2013 | Australië, Sydney

Daar is die dan, mijn laatste reisverslag.. Wat heb ik een geweldige tijd gehad!! Zowel in Azië als in Australië heb ik compleet genoten! En nu zit het er dan echt op, ik kom terug naar Nederland. Maar eerst nog mijn laatste avonturen voor jullie op een rijtje. 
Na de mooie Whitsunday tour was het tijd voor de tweede toeristische tour van de oostkust: Fraser Island. Met een hele grote groep, maar deze verdeeld over verschillende auto's, gingen we dan. Ik deelde de auto met 6 andere meiden en een jongen en de bedoeling was dat wij zouden rijden. Maar het is niet voor niks een eiland, er zijn geen normale wegen. Geen paden, geen tegels, alleen maar zand. Dus dat zou nog een avontuur worden! Maar we hadden een Engelse jongen, die normaal altijd al links rijd en jongens houden meestal van rijden. Dus een slachtoffer om als eerst achter het stuur te kruipen! Hobbels, over het strand, door het water, vol door zand.. Oké ik wil de uitdaging ook wel aangaan, dus als tweede kroop ik achter het stuur. Ik had al wel links gereden met automaat, maar nog nooit met schakelaar.. Uiteindelijk viel dit best mee, maar het sturen over de zandwegen, man dat was een hele klus.. Uiteindelijk had ik toch mijn groep en de auto heel bij de Lake gebracht. We hebben op dit eiland vooral de meren bekeken, en de campagne pool. Dit was een klein pooltje aan de zee, maar door de rotsen krijg je een champagne-effect. Verder bestonden de nachten weer uit drankspelletjes (ja aan de partykust is er geen ontkomen aan..), kampvuur en marshmallows bakken en slapen in een tent. Verder is Fraser Island een goede plek om walvissen te spotten en zo gezegd zo gedaan, veel walvissen gezien. Helaas was er ook een dood baby walvis aangespoeld. Deze zat vol met schammen, erg zielig om te zien. En dit was maar een baby en toch al zo groot..

Na 3 gezellige dagen op naar Noosa voor de bushcamp. Een basic kamp, met een soort hangmat als bed. En dit sliep eigelijk heel lekker! Ik had dit kamp gekozen voor het kanoën. Eigelijk was het twee dagen kanoën, maar door mijn eerdere ervaringen hiermee heb ik het bij één dag gehouden en dit was prima. De dagen werden wat regenachtiger maar wij hadden geluk dat het zonnetje heerlijk scheen toen wij op het water zaten! Buiten het kanoën was het jezelf vermaken. En dit deden we uiteraard weer met het bekende (drankspelletjes en kampvuur), maar ze hadden ook een tv, dus lekker films kijken! 
Terug in Noosa bewandelde ik een national park waarbij je uitkwam bij de zee, erg mooi! Ook werd ik in het hostel overgehaald om mee te doen met een spel. Normaal gesproken heb ik hier echt een hekel aan, maar goed al mijn vrienden deden mee, dus ik kon niet als enige achterblijven. Maar blijkbaar moet ik dit vaker doen, want ik won! Ik won de partybus voor in Sydney! Alleen heb ik de grote pech dat ze net de dag hebben veranderd en ik alsnog niet kan.. Nog maar een keer een spelletje doen dan, in de hoop dat ik dan iets win waar ik wat aan heb. 

Na een bezoek aan een klein dorpje Mooloolaba, ging ik door richting Brisbane. Het weer zou vanaf hier een stuk slechter worden, maar gelukkig had ik geluk dat de zon nog goed aanwezig was. Dus lekker genieten van het zonnetje terwijl ik sightseeing deed. Zo deed ik een tochtje met de boot over de Brisbane river. Ik zag een mooie skyline en een leuke wandelroute langs de rivier. Dit deed ik na de boottocht. Verder nog museums en gallerijen bezocht. De andere dag bekeek ik de andere kant van de rivier. Dit deed ik met de bus. Ik stopte bij de Brisbane City Hall. Hier stapte ik in de lift en kwam zo achter de klokken langs naar de top van de toren. Daar had ik ook weer een mooi uitzicht! Ik deed een rondje in de Botanic garden en vond het leuke shoppingcentrum! Mijn kleren beginnen behoorlijk mijn strot uit te komen dus maar even wat nieuwe spulletjes scoren dan! Na het leuke Brisbane op naar de feeststad: surfers Paradise!

Ik zou hier ook mijn verjaardag vieren, dus goede plek! Wat surfers Paradise zegt is niet helemaal waar. Ik deed een strandwandeling en heb bijna geen surfers gezien. Wel een paradijs daarin tegen. Langs het strand staan hoge gebouwen en dat is een keer wat anders. Al is de zon dan ook snel weg op het strand, wat het enige nadeel is. Buiten feesten en relaxen heb ik hier niet veel gedaan. Ik heb wel een leuk verjaardagsfeestje gebouwd! Leuke mensen ontmoet die het mij wilden vieren, dus alleen was ik zeker niet! Ook ben ik mee geweest met de backpackers big party out, dit was ook een groot feest!

Door naar een relaxt stadje om bij te komen. The place to be volgens vele: Byron Bay. Het is een hippie stadje. Lekker bij het strand zitten en daar spelen mensen met gitaren, zingen erbij en verkopen cake. Ja het is hier normaal om op straat drugs te gebruiken en dat kan je dan ook ruiken.. Maar het is een heerlijk relaxed sfeertje. De enige echte attractie was hier the Lighthouse. Het kost je een wandeling en een klim, maar dan krijg je ook wel een heel mooi uitzicht over de oceaan! En een goede spotplek voor walvissen en dolfijnen, beide al gezien maar het blijft leuk! Als je een nog meer hippie plekje wilt zien, ga dan naar Nimbin. Laten we dat dan maar doen! En het was er zo hippie dat ik me er ongemakkelijk voelde in mijn 'normale' kleren. Het was een straat vol met hippie winkeltjes en op straat werd je gevraagd of je een cookie wou.. Interessant om te zien, maar niet moet verblijven..

Op naar mijn laatste en vertrouwde bestemming, Sydney. Daar was het vooral de laatste souveniers kopen en relaxen. Ik heb nog een mooie wandeling gemaakt langs de vier stranden, van Coogee naar het bekende Bondi beach. En heb natuurlijk nog even het Opera house bewonderd. Verder heb ik nog vrienden gemeet die ik op mijn reis ontmoet had, erg leuk om ze dan weer ergens anders te zien! En met hun heb ik nog een flink feestje gebouwd om zo mijn laatste dagen en nachten af te sluiten..

En zo is dit dan het einde van mijn reis.. Wat heb ik een geweldige tijd gehad!! En ja zoals ze zeggen, het is zeker een levensles. Ik heb dingen geleerd van de culturen, landen, geschiedenis, maar ook van mezelf. Ik had nooit verwacht dat ik ooit alleen over de wereld zou reizen, en dat heb ik nu toch maar eens geflikt!! Ik heb mijn Engelse taal opgehaald, heb vrienden gemaakt over de hele wereld, heb fantastische dingen meegemaakt en heb mezelf steeds de weg gewezen in verschillende stadjes. Ja wat een geweldig avontuur!! Buiten dat om heb ik ook mijn wat moeilijkere momenten gehad en dan waren de mensen thuis toch altijd erg fijn. Dus allemaal bedankt voor de lieve woorden, berichtjes en de reacties op mijn verhalen! Dit deed me allemaal erg goed! 
Ik ga zeker met pijn in me hart hier weg, maar ik kan er absoluut met een grote glimlach op terugkijken! En als ik weet dat ik nu terug ga naar mijn vertrouwde en lieve mensen thuis, begin ik toch behoorlijk te popelen om op Schiphol aan te komen! Dus laat ik dan maar snel gaan! En vanaf maandag kunnen jullie me allemaal dan weer tegenkomen op de Nederlandse bodem!! Tot snel! Xx

  • 03 Augustus 2013 - 20:31

    Marian:

    Hoi lieve Tessa,

    Ik heb jouw verhalen met ontzettend veel plezier gelezen. Je schreef heel uitgebreid maar met de foto's wordt het helemaal compleet. Dus ik ben nog steeds benieuwd naar nog meer verhalen.

    Wat een geweldige ervaringen heb je opgedaan en ik heb daar ontzettend bewondering voor. Ik zag je nog zitten bij de busstation toen wij afscheid van elkaar namen. Ik moest je helemaal loslaten met pijn in onze harten. Doe wat je vreest en de vrees is voorbij!

    Je hebt het gefikst, daar was ik niet bang voor. Ik merkte het al dat jij veel dingen ondernam toen wij samen waren.

    Lieve Tessa wij wachten op je en een goed reis.
    Wij zijn trots op je.

    Liefs papa en mama XXX XXX XXX en natuurlijk jou modderpopje

  • 04 Augustus 2013 - 23:51

    Lisanne:

    Lieve Tes,
    Wat heb jij een geweldige tijd gehad!
    Een bijzondere reis en inspirerend avontuur.
    Zo gaaf en je mag trots op jezelf zijn!
    Mooi die laatste alinea, met alles wat deze reis je gegeven heeft.
    Ik zie je morgen op schiphol.
    Daar heb ik best wel een beetje heel erg zin in, waaaaaaaaaa
    xxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 2161
Totaal aantal bezoekers 26256

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2020 - 02 Oktober 2021

Werken op Sint Maarten

28 Augustus 2020 - 02 Oktober 2020

Werken op Sint Maarten

18 November 2019 - 12 December 2019

Argentinië

03 Februari 2013 - 07 Augustus 2013

Droomreis

29 Maart 2012 - 30 April 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: