Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Tessa Bos - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Tessa Bos - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

15 Maart 2013 | Thailand, Koh Tao

Bekend terrein! Eerst kwamen we s'avonds aan in Chiang Rai. Hier bleken ze een leuke avondmarkt te hebben, die leuk was aangekleed met lampionnetjes. De volgende dag hebben we de White Temple bezocht. Deze had ik al eerder gezien maar Gabriella niet. Maar het was zeker geen straf om hem nog een keer te bezichtigen. Naast de mooie tempel was er ook een wensboom. Alle beetjes helpen, dus hup wens schrijven en ophangen maar! Hierna gingen we snel door naar de bus, op naar mijn oude vertrouwde stekkie, Chiang Mai! Ik voelde me een beetje thuis, wist meteen de weg te vinden. En dit was na alle onbekende stadjes toch best wel even fijn. Helaas gingen we de dag erop meteen door naar Pai. Ook hier was ik al geweest, en dit was ook zeker geen verkeerde plek. Een heerlijk relaxed dorpje. We besloten om onze nachten hier in een bungalow door te brengen. Erg basic met de badkamer soort van buiten. Wanneer je aan het douchen was liep het water tussen de planken door naar de grond onder je. Ook was hier geen wc met doorspoelknop. Je had naast je een emmer staan en mocht zelf water scheppen en dit door de wc gooien, fijn. Ook een kikker vond deze bak erg fijn.. In Pai hebben we heerlijke dagen gehad. Zo hebben we een lekker tochtje op de scooter gedaan en hebben we een wensballon de lucht ingestuurd. En we hebben olifant gereden! Dit begon met een stukje door de jungle. Naja jungle, dit was een beetje uitgedroogd. Het was niet heel bijzonder en de olifant dacht dat volgens mij ook. Hij pakte steeds bamboostokken en dan het liefst helemaal de achterste. En sterk dat die beesten zijn, gooit zo met zijn slurf de bamboostokken omver. Eenmaal na de jungleloop was het tijd voor verkoeling! De olifant had hier ook veel zin in, want die stormde op het water af! Snel en onhandig trokken we onze kleding uit op de rug van de olifant en konden zo lekker met de olifant badderen. Rollenbollend op zijn rug, de olifant wassen, maar ook op zijn slurf zitten en dan gooit hij je op zijn rug. Alleen was hij bij mij iets te enthousiast.. Hij gooide zo hard dat ik helemaal over hem heen vloog, het water in! Na deze heerlijke afkoeling was het tijd voor de olifant om uit te rusten en kreeg hij nog een lekker banaantje van ons.
Na de heerlijke relaxdagen in Pai gingen we terug naar de drukke stad Chiang Mai. Aangezien ik hier vrijwilligerswerk had gedaan, moest ik hier natuurlijk ook langs. Wat was het veranderd en wat was het mooi geworden! Het gebouw was zo goed als af en de meeste bamboohuisjes waren weg. Het was erg leuk om te zien dat ze me nog herkende en met open armen ontvingen! Van mijn daycaregroep waren er nog twee kindjes. Het was ook erg leuk om hun weer te zien! Daarna nam ik afscheid, hier zal ik niet snel weer komen..
Onze tweede dag in Chiang Mai waren we in voor iets sportiefs, in de bomen dan maar! We hadden besloten een zipline (kabelbaan) te doen. Supergaaf en met een heel mooi uitzicht hoog boven de bomen! Bij een baan werden we aan onze ruggen vast gemaakt en vlogen we met onze handen los, super leuk! En het laatste stukje moest je abseilen. Nog nooit gedaan, maar ook dit was erg leuk! Op het eind deden we nog even een Gangnam Style dansje met de begeleiders, die waren hier helemaal fan van. Dit was een zeer geslaagde dag!
Hierna was het ook tijd om deze stad achter ons te laten. Op naar sukothai om het Historical park te bezoeken. Helaas was het erg Nederlands weer en mochten we ons aankleden met poncho's en paraplu's. Aangezien we Angkor Wat al hadden bezocht, was dit park niet meer zo bijzonder. Het Historical park is namelijk Angkor Wat in het klein. We waren hier dus best snel uitgekeken en sprongen dus hup snel in de bus op naar Bangkok. Dit was even snel een tussenstop om onze visums te verlengen en de volgende dag weer op naar Koh Tao!

Strand!! Ja zeker, onze eerste strand bestemming! Ons guesthouse zat aan het strand, dus laat die zon maar komen! Alleen was onze bedoeling van Koh Tao niet om de eerste dagen te gaan luieren, maar in de boeken voor ons duikbrevet! Na een introductie kregen we meteen boeken mee en kregen we huiswerk. Dat was weer even wennen, en dat in onze vakantie! Maar goed, het is voor een goed doel. We hadden een leuk duikgroepje dat bestond uit nog een meisje, twee jongens en twee instructeurs. Daar begon dan ons vierdaagse duikcursus. S' ochtends theorie en smiddags aan de slag. We begonnen in het zwembad met de eerste basisoefeningen. Pff dat heeft me even gekost om onder water te ademen. Het is erg raar dat je water om je heen ziet, door een regulator moet ademen en dat daar allemaal bubbeltjes uitkomen. Erg frustrerend als het niet wil, maar als het dan toch eindelijk lukt is het toch wel erg leuk! De tweede dag gingen we dan ook al de zee in. Het stukje dat we doken was niet heel spetterend maar het idee dat je in de zee was, was toch wel gaaf. De derde dag waren we dan toch klaar voor onze eerste echte duik! 12 meter diep en wat gaaf! Zwemmend door de vissen, mooi koraal, wauw! Toen we de laatste dag met 18 meter onder water afsloten, was het helemaal geslaagd. Helder water, weer andere mooie vissen en koraal. En het leuke was dat de vissen ook totaal niet bang voor je zijn, dus je kan ze zo aanraken of door een schol heen zwemmen, echt heel leuk! Hierna was het duiken voorlopig even afgelopen, maar... we hebben onze PADI!! Laat die andere mooie duikplekken maar komen!
Na dit 'harde' werken was het tijd voor relaxen! Op naar de andere kant van het eiland. Hier hebben we twee dagen genoten van het strand, lekker genieten van de zon en ons bleke huidje wat kleur geven. S'avonds was het hier ook leuk uitgaan. Zo kwamen we bij een bar met erg gezellige barmannen. Ze leerden ons de technieken van de vuurshow. Dit is erg bekend hier en wordt op elk strand gegeven. Ik had het ook met een slinger gedaan die in vuur stond. Warm dat het ding was en eng! Maar toch ook weer leuk om te doen. Eenmaal aan het vuur, wordt vaker aan het vuur. En ik werd overgehaald voor limbodansen onder een vuurstok. Ook hadden we lachgas gedaan, Gabriella en ik kwamen niet meer bij! Tja dat was me nog eens een avondje. Verder hebben we ook nog heerlijk gedanst, blote voetjes in het zand, kijkend naar de zee en dansen maar!! Na deze heerlijke relaxdagen gingen we op naar Krabi. Hier bezochten we de tiger cave temple. Dit was iets minder relaxed. Voor deze tempel moest je namelijk maar liefst 1237 trappen oplopen en dat in35 graden. Zeker geen pretje maar wel een goede workout! Eindelijk boven aangekomen hadden we wel een mooi uitzicht. Na hier even van te hebben genoten mochten we de trappen weer af lopen. Toch een stuk makkelijker, maar met nog verzuurde benen van de heenweg was lopen met trillende benen toch niet heel erg fijn. Eenmaal onder aan de trap konden we dan toch best trots op ons zelf zijn dat we dat toch maar even geflikt hadden! Na nog wat andere caves en een oude boom van duizend jaar te hebben bewonderd, mochten we ons nog even beschermen tegen stelende aapjes. Deze liepen overal en vonden vooral flesjes en chips zakjes erg leuk. Na deze sportieve dag was het de volgende dag tijd voor strand, ja weer even bijkomen. Helaas kwam de regen om de hoek kijken, maar dat lossen we dan maar op met een massage. Lekker gemasseerd worden en ondertussen uitkijken naar de zee, is zeker niet verkeerd! Nadat we alle marktjes over waren gestruimd moesten we onze koffers pakken. Want morgen is het alweer tijd voor een bezoekje aan Singapore!

• 15 Maart 2013 - 19:25

Pascal:

Hoi

Ik vind het leuk dat je het zo leuk hebt!
    En ik vind jou leuk!

• 15 Maart 2013 - 19:33

Richard:

Hoi Tessa,

Goed te horen dat je zoveel beleefd en leuke dingen doet. Ik heb zelf ook gebackpacked in Azië en omstreken.
    Maar weet je wat echt mooi is, Spanje!!!
    Als ik jou was zou ik rond April of Mei het roer omgooien naar het mooie Spanje om daar verder te gaan met je reis.

Heel veel succes verder!

• 15 Maart 2013 - 20:19

Karen:

Wat onwijs leuk dat je weer terug bent in Thailand, en dan ook nog Chiang Mai! Ben je ook bij Dutch&Delicious geweest ;-)? En bij alle andere bekende plekjes? Heel veel plezier!!

• 15 Maart 2013 - 20:58

Angeline:

jeetje meiden jullie hebben een geweldige tijd! Leuke dingen ondernemen jullie, vaaf jullie gezichten is te lezen dat jullie genieten :-) ga zo door!

Liefs Angeline

• 16 Maart 2013 - 10:17

Conny:

Hoi meiden,

Wat geweldig wat jullie meemaken, ik zit te genieten van je verhaal, en die foto's in één woord
    fantastisch.
    Ik zie dat jullie genieten.
    Op naar Singapore.
    Veel plezier en have fun.

Liefs Conny

• 18 Maart 2013 - 20:46

Marian:

Hoi meiden,

Jullie toeren maar door en volgens mij krijgen jullie er niet genoeg van. Een duikdiploma gehaald en weer veel beleefd. Nu weer Singapore. Ja een wereldstad. Geniet er maar lekker van, dan genieten wij met jullie mee.
    Veel liefs, mama xxx xxx xxx