Bangkok, het begin van de droomreis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa Bos - WaarBenJij.nu Bangkok, het begin van de droomreis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa Bos - WaarBenJij.nu

Bangkok, het begin van de droomreis

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

06 Februari 2013 | Thailand, Bangkok

Bangkok
Daar gingen we dan, op met z'n tweeën een groot avontuur tegemoet! De eerste vliegreis was naar Bangkok, dit zou onze eerste bestemming worden. Het was dan ook 10uur en 35min vliegen. Ik was erg moe en de meeste mensen weten wel dat ik overal kan slapen. Dus ja ik heb zo'n beetje de hele vlucht geslapen waardoor de vlucht erg snel ging. Na aankomst moesten de twee meisjes op zoek naar een taxi en helaas duurde dit wel even. Ondertussen konden we vast wennen aan het warme weer (33 graden) en de vele luchten die je ruikt op straat van de smog tot eten. Erg misselijkmakend zo om 7 uur sochtends Thaise tijd. Na een gevaarlijke maar erg Thaise manier van rijden kwamen we toch levend aan bij het hotel. Hier hebben we een paar uurtjes geslapen om enigszins bij te komen van de jetlag. Waarna we na een plons in het zwembad, de stad rustig hebben verkend. Na een lekker Thaise pad Thai, dronken we onze eerste chang biertje. Heerlijk relaxed eindigende we onze eerste dag.
Dag 2 was onze eerste culturele dag. Op naar de Grand Palace, een groot tempelcomplex. Hier konden we wel naar toe lopen, alleen liepen we precies bij het complex de verkeerde kant op waardoor we er wel driekwartier over deden om er omheen te lopen en alsnog bij de ingang aan te komen. Gelukkig was het zeker de moeite waard! Hierna gingen we nog naar de Wat Pho, ook een tempelcomplex maar dan met een beroemde liggende Boeddha. Hierna hadden onze voetjes wel even rust nodigen vervolgens savonds nog naar het Lebua hotel te kunnen. In dit hotel is The Hangover 2 opgenomen en ja wat een prachtig uitzicht krijg je erbij! Hierna deden we nog een hapje eten op de Koh san road en sloten zo dag 2 af.
De laatste dag in Bangkok hebben we een fietstocht gedaan. Dit was van Co. Van kessel waardoor er veel Nederlanders aan mee deden. Op de fiets door Bangkok! We begonnen in China town en kwamen op plekken waar je zelf nooit zou komen. We fietsen door marktjes, smalle paadjes, langs krothuisjes en moesten zelfs onder een boomstam door. Wat een uitdaging om jezelf niet verwonden maar het is gelukt! En wat een indrukken hebben we gekregen over hoe mensen daar leven. Ook kwamen we langs de Lucky Boeddha en konden we ons geluk opvragen en werden we gezegend. De fietstocht was een hele ervaring. Vanavond gaan we ons klaarmaken, want morgen vertrekken we naar onze volgende bestemming, Siem Reap (Cambodja).

• 06 Februari 2013 - 12:59

Angeline Voskuilen:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen :) Het klinkt geweldig! XXX

• 06 Februari 2013 - 14:12

Paula:

Leuk zussie om je verhaal te lezen! Jullie hebben alweer veel gezien zo te horen. Toch zowel de 'Grand Palace' als de 'Wat Po' gedaan? Vond je het erg op elkaar lijken =P
    Veel plezier met de reis naar de volgende bestemming: Cambodja!

• 06 Februari 2013 - 16:47

Marian:

Hoi meiden,

Ziet er top uit. Lekker warm, terwijl wij hier in de sneeuw zitten. Geen last van de temperatuurverschillen? Geniet er lekker van en op naar Cambodja, veel plezier.
    Liefs, Marian

• 06 Februari 2013 - 22:03

Anita:

Wauw wij zijn jaloers op jullie, wij verlangen ook weer terug naar Thailand en Bangkok. Hebben ook heimwee naar een lekker Chang biertje! Wij zitten nu languit op de bank en verlangen naar een Chang.
    Denken jullie tijdens het genieten ook even aan de (zielige) thuisblijvers.
    Geniet, enjoy en nog meer genieten!!