Project - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tessa Bos - WaarBenJij.nu Project - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tessa Bos - WaarBenJij.nu

Project

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

09 April 2012 | Thailand, Chiang Mai

Het duurde even maar daar was ik weer! We hebben het deze week erg druk gehad met allerlei dingenen met genieten dus kon niet eerder tijd vinden. Ik zal eerst even over hetprojectvertellen en alsmik dan nog tijd overheb, over de leuke dingen die we gedan hebben. Tjaa hoe ziet onze dag er nu doordeweks uit. We zijn al aardig aan de tijd gewend waardor me vader nu ook weer rond 6 wakker wordt, maar toch nog even blijft liggen. Tegen de tijd dat hij zich opfrist ontwaak ik langszaam wanneer ik er ook om 7.15 uit kruip (voor jullie 2.15 uur :p). Hierna ontbijten we gelukkig met brood! We pakken onze spullen en verlaten hethuis rond 8ur. Hierna lopen we 7 min na de markt waar onze bus wacht. We laten hem een briefje lezen waarde halte op staat waar we eruit moeten. Dit heeft de leiding voor ons opgeschreven, het is namelijk chineze taal! Na ongeveer 25 min stopt de bus en moeten we nog een keer 7 min lopen door een afgelegen stuk metveel weilanden, magere koeien en meertjes, wel prachtig en rustig stuk zo op de ochtend. Van vere horen we de kinderen al schreeuwen en wanneer we het terein op komen scheiden onze wegen. Me vader gaat naar de bouwers. Deze komen overal vandaag, vietnam, thailand, laos. Dit zijn erg vriendelijke mensen. Kunnen ook niet zo goed engels, maar me vader kan hier juist prima me communiceren. En zijn engels wordt steeds beter, van mij moet hij het ook zelf proberen en datdoet hij steeds meer en hij leert elke dag weer woordjes. Al haalt hij nederland, engels en duits soms door elkaar, hij kan zich vaak toch verstaanbaar maken! Het werk is erg zwaar en hij probeer bij te benen, maar deze mannen zijn veel gewend ook inde zon. Ze hebben dan ook kapjes op, hoedjes met een doek, waardoor ze soms helemaal verstopt zijn! Van de werkers mag me vader ook niet in de zon werken zonder pet, zo warm is het. Me vader is deze dagen bezig geweest met stenen in een kruiwagen gooien, deze door het gebouw naar de vijver brengen en hem omkiepen, nog iets wat ik even vergeten ben, en schuren. Ik ga richting de kinderen waar ik eerst de 3 kleintje bezig hou. Zo heb ik bellenblaas mee genomen wat ze erg leuk vonden! Verder ben ik veel met ze aan het knuffelen en merk je al goed dat ze je ze steeds beter lert kennen en hun mij,erg leukdus! Om 10uur krijgen ze hun fruithapje waarna ik om half11 de twee oudste (3 & 4) bezig ga houden. En het liefst metengelse les. Watt!! Tessa engelse les? Jazeker! Haha het was even puzzelen hoe ik dit ging aanpakken maar het gaat steeds beter. Deze twwe kunnen ok al erg goed engels! Gelukkig kunnen ze max 30 min hun concentratie volhouden, waarma we lekker kleuren of andere dingen. Om half 12 gaat de bel voor de lunch en neem ik de kinderen mee, en gaan we aan de tafel zitten. Waarna ook mijn vader bij ons aanschuift. Het eten: rijst.. Gelukkig met elke dag wat anders. Ik vind het eten erg lekker, (toevallig vandaag voor hert eerst niet), maar me vader vind het wel te eten. Mischien komt het door de vliegen die er constant omheen vliegen. Om 12 uur heeft mijn vader een uurtje vrij. Ik neemmde kinderen mee, die eerst een kwartier speeltijd hebben en daarna onder de douche moeten. Ik ga in die tijd de 'bedjes' klar leggen. Dit zijn matjes met een hoes er om heen en kusentjes. Ventilators erbij en dekens over de railing voor de warmte. Het is namelijk een open bamboohuisje wat de daycare is. Ik sta dus niet veel in zon en dat is ook maar goed ook soms want spelen en knuffelen met kinderen is warm zat. Me vader daarin tegen staat wel veel steen te scheppen in de zon wat erg warm is! Met onze bruinheidmvalt het nog wel mee, je wordt hier volgens mij niet zo snel bruin.. Maar na de douche help ik ze met afdrogen en aankleden waarna ik ze op bed leg. Hier hebben ze een thaise manier vor:'kindje op buik en zachtjes slaan op de rug tot ze slapen. Dit was even wat anders dan dat ik bij mijn opaskindjes doe.. Om half 1 ben ik klaar en zoek ik me vader op die ergens aan het relaxen is. Tot 1 uur dan gaat de bel. Alle werkers komen weer overal vandaan en gaan aan de slag. Wij gaan samen schilderen en vandaag mocht ik ook schuren, ik leer hier dus van alles en ben straks een klusjesvrouw :) om 3 uur wordt er fruit gebracht en is er even pauze, daarna wassen we ons een beetje waarna we wachten op onze lift, de moter met karretje (zijspan). Zo gammel door de boesboes weer terug brengt ze os naar de bushalte waar we weer de bus erug pakken. Thuis aangekomen gaan we lekker douchen en is het tijd voor de avond! Dit is gewoon lekker relaxen en andere leuke doen. Dit vertel ik andere keer want ga zo pizza eten, wat hebik daar zin inhaha. Oh nog even voor de donatoren: we hebben ondertussen een vrachtwagen met stenen betaald. Wanneer namelijk het gled voor de stenen op zijn kunnne ze niet meer verder werken en moeten ze wachten. Nu kunnen ze weer even vooruit! Ook hebben we een bal en een dino/ paard iets gekocht voor de kinderen, en dit vonden ze erg leuk! Ze hebben er al heel wat ruzie over ghead wie er op mocht, dus dat was een goede aanschaf! We zijn op zoek naar een zwembad nu want die is lek en kruiwagen en extra ventilator. Nogmaals bedankt allemaal, ze zijn er erg blij mee! :)

  • 09 April 2012 - 15:06

    Freddie:

    Dus als je thuiskomt en bij ons oppast schilder je ondertussen ook nog een paar deuren en kozijnen das handig!

  • 09 April 2012 - 15:33

    Angeline:

    Hoi Tessa & Arie,

    Geweldig hoor hoe jullie je 'steentje" daar bijdragen!
    Kan er nog gedoneerd worden? Is daar een rekeningnr voor?

  • 09 April 2012 - 17:38

    Manon:

    Echt leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen!

  • 09 April 2012 - 20:44

    Marian:

    Hoi Arie en Tessa,
    Arie draagt wel heel veel steentjes bij. En Tessa jij Engelse les, ik hoor de leerkracht nog zeggen in de 2de klas. Tessa Engels???? Zo zie je maar als je maar wilt en dat heb jij echt in je. Doorzettingsvermogen.
    Zal ik straks als jullie terugkomen ook nog een briefje maken waar jullie heen moeten????
    Jullie genieten in ieder geval en zijn een hele ervaring rijker.

    Veel plezier nog en heel veel liefs,
    Marian xxx xxx xxx

  • 10 April 2012 - 21:40

    Esmé:

    He Arie en Tes,

    Was benieuwd hoe het jullie vergaat dus net even bijgelezen! Klinkt goed, maar klinkt ook als hard werken! Maar wat een ervaring...

    Is wel stil hier hoor Tes, wanneer ik nu 's avonds nog wat aan iemand wil vertellen moet ik mensen gaan bellen enzo hihi... Maar wat gaat de tijd snel, jullie zijn alweer bijna twee weken weg!

    Genieten he!!!
    Liefs voor allebei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 26260

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2020 - 02 Oktober 2021

Werken op Sint Maarten

28 Augustus 2020 - 02 Oktober 2020

Werken op Sint Maarten

18 November 2019 - 12 December 2019

Argentinië

03 Februari 2013 - 07 Augustus 2013

Droomreis

29 Maart 2012 - 30 April 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: