Times flies when you have fun - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tessa Bos - WaarBenJij.nu Times flies when you have fun - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tessa Bos - WaarBenJij.nu

Times flies when you have fun

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

24 April 2012 | Thailand, Chiang Mai

Zoals de titel zegt: times flies when you have fun! We zijn ondertussen onze laatste week ingegaan. Pff wat is de tijd snel gegaan, maar wat hebben we het heerlijk gehad! ik zaL eerst nog even bij praten over de laatse weken.
Songkran dat was hier een groot feest. Met het hele huis gingen we op stap bewapend met emmers, waterpistolen en ballonnne. Het leek net een computerspel, op zoek naar mensen die je nat kon gooien. En dan eigelijk bewapende zodat je een watergevecht aan kon gaan. Nou binnen 5 min kreeg ik al een emmer met ijswater over me heen dus was al gelijk helemaal doorweekt. Op straat was het echt gekkenhuis. Er reden autos met tonnen gevuld met water waar mensen hun water uit haalden en dit op de mensen op straat gooide. Verde waren er mensen met waterslangen of ijswater, brr wat is dat koud! Op straat was er ook muziek en later schuimparty. Lekker dansen en een feestje boven in het water. Na een tijd was de straat namelijk al volgelopen met water en moest je je voeteoptillen en zorgen dat je je slippers niet kwijt zou raken! Ook aan de kant van de rivier was het druk. Iedereen haalde daar zijn water uit, dus je probeert het te ontwijken maar daar ontkom je niet aan. Zo waren er dan ook mensaen die er ook in gingne zwemmen. Na een heel watergeveht gingen we aan het water zitten maar we kregen water over ons heen en wanneer de zon even wegging werd dit echt koud. Dus gingen we terug naar huis even lekker opwarmen op het balkon. Ik as me vader kwijt geraakt, maar hij kwam later nar huis en verteldez over een boedha optocht. Ik was al gedoucht en was erg benieuwd, mar had geen zin in weer water over me heen. Savonds waagde we nog met de hele groep om uiteten te gaan. Wij kwame gelukkig droog aan maar een aantal keerde terug.
De volgende dag gingen met de nederzlanderss naar pai. Dit was een busreis van 3 uur door de bergen, dus op en neer. Maar deze rit had ook 1730 bochten (nee niet overdreven, dit is een serieus getal!). Hier moesten we even van bijkomen onder het genot van een heerlijke mangoshake! Daarna gingen we op zoek naar een hotel met zwembad, gevonden! We plonsten er meeteen in en hebben hier de hele middag gelegen. Smiddags mochten we nog mee water gooien naar voorbijgangers, van het hotel. Zij hadden ijswater, dus nu even mensen terug pakken met dat koude water! Savonds gingen we uiteten en liepen we over de markt. Deze was lang niet zo groot als in chiang mai en bovezndien ook niet zo druk. Het was hier heerlijk rustig, echt een vakantiedorpje! De volgende dag huurden we een scooter en crosten door de bergen, wauw wat heerlijk! Het was ontzettend warm (42 graden gemten) maar met een windje was het heerlijk! We hoopten dat het water gooien over was, maar nee ook wij kregen op onze scooters ladingen water over ons heen. Wel heerlijk maar niet even veilig.. Bij terugkomst konden we het zwembad niet langer laten wachten en doken er weer in! En zo zag ok onze 3de dag er uit. Lekker relxen aan het zwembad! Wanneer we na 3 dagen pai weer terug waren gingen we uiteten want het nederlandse meisje met wiewe 2 weken omgingen zou de volgende dag weggaan. Wanneer we haar uitzwaaide de volgende dag gingen we met het overgebleven clubje weer uiteten want toen was het de laatste avond van de nederlandse jongen.
Verder hebben we in de avonden sniet zo veel gedaan. Papa vond het heerlijk om elke avond over de markt te lopen, maar ik had die na 2 weken echt wel gezien..
Zaterdag zijn we nar chiang rai geweest. Dit was veel in de bus zitten.. Maar we hebben de white temple gezien, wauw echt mooi! Ook zijn we naar het golden triangle geweest. Dit stelde niet zo veel, ee eilandje in het midden vahet water, dat was het dan. Maar we hebben het toch gezien. Ook gingen we met de boot naar laos en zijn daar een halfuur geweest. Ook dit stelde niet zo veel voor, maar ook daar zijn we toch geweest. Wel was er veel meer arsmoede en waren er kleine kindjes die bedelde voor geld, pff daar kan ik echt neit tegen.. Ik ben blij dat dat in chiang mai niet zo is. Na een heerlijke lunch van een lopend buffet gingen we kort shoppen om vervolgens de longnecks te bwonderen, maar dit hadden we al gezien dus wij bleven in het voorste deel, tussen ruzieende kippen die elkaars veren eruit trokken, eeg prettig maar niet heus.. Vervogens gingen we weer richting chiang mai. Ik was ontzettend moe en niet zo lekker die dag dus ging vroeg me bed in. En na een heerlijke lange nacht voelde ik me een stuk beter. Zo begonnne we zondag met een heerlijk americans breakfast. De dag vervolgde we met een australisch meisje, we gingen fietsen dor chiang mai. We begonnen bij een overdekt winkelcentrum met normale winkels, heerlijk! We hebben ons ingehouden, aangezien papa winkelen nou niet echt als grootste hobby heeft.. Daarna hebben we nog lekker rond gefietst. Me vader wou de hele middag dfietsen, maar wij meiden hadden zin in een zwembad. Dus wij ploften daar lekker neer! Savonds gingen we ook met haar naar de grote zondag markt, die we dit keer helemaal gezien hebben. Jaa daar moet je wel 2 uur vooruit trekken! Verder zijn we gister nog met het hele huis uiteten geweest omdat hier iemand jarig was, ook erg gezellig!
Vanavond hebben we ons laatste activiteit gedaan wat we echt moesten doen en dat was naar de grootste tempel van chiang mai. Deze stond boven op de berg en was in de avond erg mooi! Ook hadden we een prachtig uitzicht van de stad!
En dan het project. Me vader is dezez week sochtneds in de tuin aan het werk om nog wat bij te kleuren. Het is namelijk te warm om in de zon te zitten, dus we zijn niet zo brun als we hadden gehoopt. Al is me vader nu al in 2 dagen neger.. Ik ben smiddags nu in het dagverblijf. De kinderen slapen dan en dan kan ik lekker relaxen. Ik probeer ook in de zon te zitten maarx er stat geen wind daar is ik hou het niet vol.. Verder zijn we van de week kleertjes en spullen voor ze gaan kopen. Dit was erg geslaagd en de kindemren waren er erg blij mee! De speeltjes verpreid ik over de dagen zodat ik bijna elke dag iets bij me heb. Ze waarderen het echt! Zo zei het oudste jongetje van de week ineens: bedankt tessa. Maar op dat moment bekeek ik de spelez de kinderen en deed verder niks, fus ik vroeg waarvoor. Hij vertelde dat hij zo blij was met het speelpaard wat ik in de 2 de week had gegeven, hij vond hem zo ontzettend leuk! Op dat moment had ik een geluksmomentje! Daar doe je het voor, dit was dez reden waarom ik dit wou doen. En ook hij bedankte me nog persoonlik voor zijn kleren, en dan is hij 3 he! Ja ik heb het heerlijk met die kinderen en ben echt dol op ze! En mij vader ook en zij vinden hem ook leuk. Onder het eten willen zze hem high 5 geven maar van mij moeten ze eerst hun eten opeten (streng he). Maar zo droeg hij van de week de leeuwenstaart achter zijn kont en dit vonden ze ook helemaal super! Jaa de kinderen zijn echt leuk. Vandaag vertelde ik het oudste meisje, op de kaart, waar we nu zijn en waar ik woon. Hierbij vertelde ik dat ik daar vrijdag voor het laatst ben omdat ik dan weer naar huis ga. Ze vertelde me dat ze met me mee wou en liet me niet meer los. Op dat moment was het heel fijn om te merken dat ze me lief vinden, maar doet het me ook wat dat ik ze straks hier achter laat. Het zijn echt mijn kleine vrie djes geworden! 4 weken is kort, maar lang genoeg om ze te gaan missen. Het is een klein groepje en je knuffelt ze elke dag en speelt met ze, ja dan leer je elkaar wel kennen. Gelukkig heb ik toestemming gekregen om morgen fotos van ze te mogen maken, helaas niet van een jongen omdat zijn moeder dat niet wil.. Ook ga ik morgen met ze en 3 moeders naar het park, lekker een dagje uit. Dat word vast ook heel leuk! En vrijdag,, ja aFscheid nemen is niet leuk maar het zal wel moeten. Aan alles komt een eind,, en zo ook aan dit reisverslag. Wij gaan nog even heerlijk genieten de laatste dagen! Wat nog op het programma staat: thaisez massage (ieee eng, maar ja in thailand moet je dat gewoon proberen), misschien doc fish, en zaterdag naar het olifantenkamp.
Nou hou het nog even vol zonder ons, we zijn weer ijna thuis!

  • 24 April 2012 - 15:29

    Lisanne:

    Jeeeeeej weer een verhaaltje :)
    Echt zoo leuk om te lezen wat jullie daar allemaal beleven! TOF
    En wat lief van die kindjes, heel waardevol.
    Ga deze week nog heeeeel erg genieten en tot snel.
    Dikke kus xxxxxx

  • 24 April 2012 - 16:22

    Gabriella:

    Wat fijn om jullie verhalen te lezen. Zo te lezen hebben jullie het wel naar jullie zin. Geniet nog heel veel van de laatste week. Je hebt al zoveel goeds gedaan! Super leuk met die kids! Stiekem mis ik je wel een beetje, dus vind ik het wel gezellig als je weer naar Nederland komt volgende week :p. Xxxxx

  • 24 April 2012 - 18:33

    Marian:

    Hoi liefjes,

    Ja, de tijd gaat snel als je het leuk hebt.
    En zeker als elke dag weer een dag is, waarop je kunt doen wat je wilt doen. Geniet er nog maar lekker van, want volgende week moeten jullie weer aan de bak en roept de verplichting weer.
    Dus geniet en ik zie uit naar jullie thuiskomst.

    Heel veel liefs, Marian XXX XXX XXX

  • 24 April 2012 - 21:41

    Paula:

    Jeej! Jullie komen weer thuis! Eindelijk, want missen doe ik jullie wel.
    Toch wil ik jullie nog een aantal leuke dagen wensen waarin jullie volop moeten genieten en de momenten moeten pakken die jullie kunnen pakken. =D Veel plezier morgen bij het dagje uit & paps bij het werken in de tuin. Lekker bruin worden!

    Ben zo benieuwd naar alle uitgebreide verhalen & foto's! Big hug voor mijn kleine lieve zusje & stoere lieve papa!

  • 25 April 2012 - 10:39

    Jaap En Janny:

    Dag Broer en nichtje,

    Fijn om te lezen dat jullie zoveel voldoening en plezier hebben met dit project! En nu nadert het afscheid, maar vast met een positief gevoel.
    Wij wensen jullie nog een paar fijne dagen en een voorspoedige reis terug!
    Veel liefs, Jaap en Janny en fam.

  • 25 April 2012 - 14:36

    Maud:

    Superleuk wat jullie allemaal doen! Maandag zijn jullie alweer thuis, gezellig! Het is nu best rustig in huis.
    Geniet nog van de laatste paar dagen en tot maandag!

  • 25 April 2012 - 15:02

    Jacqueline:

    Hoi kanjers, wat een geweldige tijd hebben jullie daar in Chiang mei, steeds weer leuk om het verslag te lezen. Maar wat zullen de kids jullie gaan missen, er zullen wel een paar traantjes vloeien. Geniet van nog een paar heerlijke dagen. XXXX

  • 26 April 2012 - 12:02

    Robert, Manon&Kids:

    wat een geweldig verslag weer, zo leuk om te lezen...nog even en dan zit jullie goede werk erop, ze gaan jullie zeker missen en andersom ook, wat een mooie foto's!
    Een hele goede terugreis, het weer wordt hier volgende week ook beter maar brrrrr fris is het nu nog wel.

    Geniet er nog volop van.

    Groetjes van Robert, Manon, Yannick en Jayden

  • 27 April 2012 - 19:30

    Hetty En Chiel:

    Het zit er al weer bijna op! Een hele goede terug reis.
    Wij willen graag alles van jullie horen
    als jullie er weer zijn!
    En Arie ,maandag staat de oranje bitter al koud voor je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 26269

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2020 - 02 Oktober 2021

Werken op Sint Maarten

28 Augustus 2020 - 02 Oktober 2020

Werken op Sint Maarten

18 November 2019 - 12 December 2019

Argentinië

03 Februari 2013 - 07 Augustus 2013

Droomreis

29 Maart 2012 - 30 April 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: