Genieten! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tessa Bos - WaarBenJij.nu Genieten! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tessa Bos - WaarBenJij.nu

Genieten!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

13 April 2012 | Thailand, Chiang Mai

Voordat we hier straks gaan feesten, nog even een berichtje. Het is vandaag namelijk oujaarsdag en dat word in chiangmai het grootst gevierd met een heel waterfestival. Zo moesten we gister al over straat met onze spullen in plastic zakjes omdat je overal en altijd nat gegooid kan worden met emmers, waterslangen of waterpistolen! Maar goed eerst even over vorige week nog. Vorige week woensdagavond hadden we onze eerste echte utije gepland: the night safari! Wewerden opgehaald met de bus en toen we aangekwamen liepen er al allemaal herten los. Helas had de gids wat haast en mochten we niet te lang blijven hangen. met de gids gingen we lopend het park in. Dit was gewoon als in een dierentuin maar dan wel met een iets tropischere omgeving. De gids scheen met een zaklamp op de dieren en vertelde dan wat over het dier. Toen we dit doorlopen hadden gingen we richting een open bus. Bij de ingnag hadden we een bakje met fruit gekocht om dit aan de dieren te voeren. En daar gignen we (ohja me vader en ik gingen samen met karen, een nederlandse vrouw). We kwamen in een natuurreservaat waar de meeste dieren los liepen in de natuur. De echte gevaarlijke dieren zoals de tijgers, zaten gelukkig achter een sloot en touw. We meest leuke dieren die we tegen kwamen waren herten, zebras en een giraffe. Deze liepen ook los en kwamen bij de bus zodat je ze kon voeren. We werden al veel gewaarschuwd voor de zebra dat deze erg gevaarlijk zijn en je ze niet mocht aaien of uit de hand mocht voeren. Ik zat aan de buiAtenkant en ineens kwam er een zebra echt met zijn kop in de bus, vet eng! (volgens mijn vader was ik ook wel heel schijterig :p). Ik kon me trouwens ook niet herinneren dat zebras zo groot waren. Ik helemaal op de zebra geconcentreerd dat hij een beetje uit de buurt blef, was er ineens een giraffe kop aan de andere kant van de bus! Wauw zo mooi! Ik zag zijn kop en zijn lange poten, waar was het rest van het lijf?? Wanneer de bus weer verder reed liepen er vaak beesten mee, erg gezellig maar de zebras mochten van mij wel blijven staan.. Aan het eind van de rit kwamen we bij de olifanten. Wanneer wij in ons handen klapte ging hij op 2 poten staan, leuk klein showtje dus :). Na deze rit zagen we een licht show en vervolgens nog een tweede rit. Deze dieren waren iets minder spetterend, dus vooral de eersterit had het mest indruk gemaakt. Dit was een geslaagd eerste uitje! Het weekend stond de jungle tocht gepland.hier gingen we met 2 nederlandse meiden heen. Met bepakte rugzaken werden we opgehaald. Hierna haalden we nog 2 franse meiden op, 1 jongen uit chili en een vrouw uit japan. Lekker international dus. Met deze groep gingen we het weekend door.het begon bij een bezoek aan de orchideeen en butterfly farm. De orchideen waren erg mooi. Daarin tegen vielen de vllinders erg tegen. Er waren er maar 5 te zien en waren ook nog eens bruin, dat was een beetje jammer. Vervolgens gingen we naar een markt waar we rond mochtnen lopen en genoeg voedsel en drinken zouden kopen voor de wandeltocht. Vervolgens gingen we naar de long necks karen. Deze mesne zaten achter een kraampje met spullen en zo kon je ze bewonderen. Pff wat hebben sommige een lange nek! Na een stuk rijden door de bergen kwamen we aan bij ons lunchhuisje. Hier kregen we rijst en konden we elkaar even leren kennen. En toen begon het! We moesten een half uur door de bergen lopen en kwamen toen aan bij een grot. Met onze zaklampen gingen we naar binnen. Daar stond een glittersteen en dat was het. Na 5 min vervolgde we nog eenhalf uur lopen en kwamen we bij een encht jungle dorpje aan. Als je daar woont zit je echt in de middle of nowhere. Ik moest naar de wc en volgens het japanse meisje was er een normale wc, nou toen ik ging kijken was het een gat in de grond, niet normaal dus, nog evne ophouden dan.. Na een halfuur bijkomen, begon onze wandeltocht van 2,5 uur als het niet meer was. Op en naar beneden. Ondertakken door, smalle paadenjes, breede paden. Ik was blij dat ik toch me wandelschoenen aan had! Na een warme en ook wel vermoeiende tocht kwamen we aannbij onze slaapplaats, dorpje van de longnecks! Allemaal bamboohusiejs en wij mochten dan ook op bamboostokken slapen die op palen stonden. Om naar je plek te lopen moest je over bamboostokken lopen die niet echt veilig waren aangelegd. Bovendien kon je de grond onder je zien. Na een koude douche, hadden we ons weer lekker opgefrist en kregen we avondeten. Met kaarsjes op de tafel kwamen er veel motten en die vloegen ook in ons eten, toen hebben we het eten maar laten staan. Na het eten hadden we zin in een kampvuur met muziek. Helaas had het die dag er voor geregend (en tijdens onze looptocht en tijdens het eten wad het aan het omweren, gelukig niet zo veel regen) en was het hout dus nat. De muziek kregen we wel maar niet zoals we hadden gehoopt. Het was een oud mannetje met een bamboo instrument. Erg leuk maar hij kon mar 1 liedje spelen en woumdit ons graag wel 55x laten horen, het kwam onze strot wel uit! Hij wou ook heel graag dat wij het zouden proberen, maar al dat slijm van iedereen zaten we niet op te wachten. We besloten maar om ons 'bedje' op te zoeken. We lagen op een strooimatje, en hadden een deken. Gelukig lagen er meer dunne dekens dan mensen zodat je het bed wat confortabeler kon maken, maar lekker zacht lag het nog niet.. Snachts werden we nog wakker gemakt door een blaffende hond van de longnecks en die hield niet op. Later gingen ook nog de varkens mee doen, ja het liep er allemaa! na een slechte nacht kregen we een heerlijk ontbijt! Het was namelijk pasen dus we kregen een gekookt ei met geroosterd wit brood, jammie! Daarna waren we klaar voor 20 min lopen waar we de auto twgen kwamen. Deze bracht ons naar de plek waar we veel zouden doen deze dag. Het begon met de olifanten! Er stonden er twee klaar, een kleine en een grote. Ik dacht ik wil op de grote. Maar toen we daar stonden mocht ikmals allereerst en mocht op de kleine. Maartoen ik daarvoor stond dacht ik, dit vind ik groot genoeg! Eerst moest ik kennismaken, en daardoor werd ikmonder gekust door de olifant haha. Pf en wat een warme vieze lucht komt er uit de slurf! Toen dat klar was mochtnik erop klimmen, en daargingen we het water in! Hij zakte dor zijn knieeen en we gingen hem wassen. Hij ging met zijn slurf onder water en kwam er weer mee boven om zijn rugmschoon te spuiten, leuk voor mij zat ik achter op en werd ik dusnzeiknat! Hahah maar heb wel hard gelachen! Onder tussen was mijn vader op de grote olifant geklommen en ging hijnook wassen. Nadat iedereen dit had gedaan gifngen we de grote olifant wassen met borstels. Hierna werd het tijd voor het rijden op de olifant, dit was in een mandje. Mijn vader ging samen met de jongen en ik met een franse vrouw. Jammer voor mij, had onze olifant er geen zin in. Ik moest al over zijn kop lopen om erop te klimmen. We hadden een jonge jongen diende olifant begeleide. Na heel wat tegen stribbelde hadden we toch het stuk op en af gehaald. Vervolgens gingen we door het water, maar hier wou hij niet meer uit. Ondertussen waren we al door alle andere olifanten ingehaald.. Toen we weer op de normale grond waren, trapte hij wat zand en gooide dit met zijn slurf naar ons. Okee volgnes mij wou hij ons eraf hebben?! Wanneer we een smal padje omhoog moesten werd het duidelijker. Hij wou niet en hoefde maar een verkeerde stap te maken en we zouden liggen. Maar hij ging met zijn kont de bosjes in zodat wij elke keer de bosjes raakte. Gelukkig ging hij na een tijd tegen stribbelden weer verder en zo kwamen we toch veilig aan. Ondanks dit was het was heel leuk enmzo heb ik ook de teukjes van de olifant leren kennen.. Hierna gingen we de zipline doen (kabelbaan). Dit leek me wel eng, maar het was ook echt leuk! Na de lunch gingen we mde bamboorafting. Een bamboovlotje waar we heerlijk op konden relaxen. Vervolgens we met de auto naar de watervallen. Heerlijk! Even een kwartier zwemmen, hier keek ik al het hele weekend naar uit door al die hitte. Na de lekkereafkoeling gingen we naar onze laatste activiteit, de wildwaterrafting! Mijn vader en ik gingen voorop en nee dit ging niet rustig! Overal stenen en snelle versnellingen. Na wat beklemingen en gescheeuw was het dole pret! Om de boot voor ons in de halen was een hele strijd, en hierdoor ook erg nat onder gespetterend, maar hadden we gewonnen! Na deze tocht gingen we naar huis. Hier namelijk stance (nederlands meisje) en ik een massage om even bij te komen. Mijn vader had deze vrijdag genomen als voor bereiding. Hierna gingen we met de nederlanders (de gene van dit weekend en een ander nederlandse jaongen uit het huis) uit eten bij een nederlands restaurant. En optidjd naar bed want mandag hadden we weer project. Deze week heb ik woensdag een kookcurcus gedaan met wat meiden. Dit was leuk en heb een heerlijk gerecht gemaakt met sweet rijst en mango, jammie! Gisteravond waren alle vrijwilligers weer thuis en gingen we weer met alle nederlanders bij het nederlandse restaurant eten, het is daar namelijk heerlijk! Daarna mijn oefenskills in de kantine uitgewerkt in een potje billjart, helaas mikte ik de zwarte bal erin..daarna splitste de meiden en jongen zich op. De mannen bkeven in het restaurant aan de bar hangen met de eigenaar. Wij de meiden zochten de dansclub op en hebben lekker geswingt! Na lekker uitgeslapen te hebben en nu in deze hitte gaan we nu het watergevecht opzoeken om vervolgens het morgen te ontvluchten. We gaan dit weekend relaxen in pai,dit veralag wordt vervolgend ;)

  • 13 April 2012 - 05:51

    Arno En Marlies:

    Hey Tessa,

    Echt gaaf om te lezen wat je allemaal beleeft daar. Veel plezier nog en ben benieuwd naar de foto's en nog meer verhalen als je terugkomt!

    XXX Arno en Marlies

  • 13 April 2012 - 11:07

    Paula:

    Wat een super verhalen! Ben blij dat jullie er zo van genieten. Blijf het doen en pak wat je pakken kan. Voor je het weet ben je in het koude kikkerlandje!
    Op naar een super weekend Chiang Pai!

  • 13 April 2012 - 12:13

    Hetty En Chiel:



    Hai Arie en Tessa; wat ontzettend gaaf wat jullie daar allemaal mee mogen maken!! Ben echt jaloers!
    We blijven jullie volgen. Geniet er van.

  • 15 April 2012 - 08:05

    Maud:

    Superleuk! Ben echt heel erg jaloers c:

    xxxx

  • 17 April 2012 - 20:51

    Jos :

    Wat een leuk verslag geniet er nog van
    Tessa en Arie
    Groetjes Jos

  • 19 April 2012 - 19:39

    Monique Rosbergen:

    Wat ontzettend leuk om jullie reisavontyren op deze manier mee te beleven. Leuk ook dat er nu een paar foto's bij zitten. Blijf genieten aldaar..... Groetjes van de buren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 26267

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2020 - 02 Oktober 2021

Werken op Sint Maarten

28 Augustus 2020 - 02 Oktober 2020

Werken op Sint Maarten

18 November 2019 - 12 December 2019

Argentinië

03 Februari 2013 - 07 Augustus 2013

Droomreis

29 Maart 2012 - 30 April 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: