Papa's ervaring - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tessa Bos - WaarBenJij.nu Papa's ervaring - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tessa Bos - WaarBenJij.nu

Papa's ervaring

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

21 April 2012 | Thailand, Chiang Mai

Het werd tijd datikeen stukje ging schriven van mijn project, het meebouwen van het nieuwe huis. Het gebouw is veel groter dan ik had verwacht. Het gebouw is heel hoog gemaakt, zodat de warmte dan sneller weg kan. Er wordt namelijk alleen gebruik gemaakt van ventilators en geen airco. Allereerst viel mij op hoe de steigers vastgezet worden met 1 spijker of touwtje, of de kruiwagens die al 10 x gelast waren; de zaag en slijpmachines zonder veiligheidskap en dan al het gereedschap wat overal verspreid op de grond ligt. En dan nog hetvele handarbeid.
Zoals het aanleggen van de vijver met grote keien die worden opgeladen in kruiwagens om daarna 3 meter naar beneden te kiepen. Deze worden vervolgens met de hand op de plaats gelegd.
Ik werd de eerste dag bij Hum gezet, hij komtuit vietnam. Dit is een super man, hij heeft het over van nisteroij, gullit en messi. Ik mocht de keien gaan aanvoeren p, maar dit mocht alleen met de pet op. Hetis super warm, 35-40 graden, maar er is genoeg koud water, dus blijven drinken. Smiddags na 1 uur ga ik binnen de muren sauzen, mar ook daar is het bloedheet. Ok valt het me hierbij op dat ze ook daar niet op een paar centimeter heben gekeken met het schilderen. Ook wordt er een stuk steiger weggehaald, terwijl de bovenkant boven nog moet worden geschilderd. Dit komt nog.. Of misschien ook niet.
Detweede week was ik boven meubels aan het maken en kozijnen gronden. Samen met mi, leuk jong, haalt steeds water vor mij. Hij vraagt steeds hoeveel dochters ik heb. 'eerst nederlands leren, jongen' zeg ik dan.
De derde week gevels sauzen en kastjes met laden schuren. De eerste lade kast mocht ik van mi spuiten. De compressor aan en spuiten maar. Ja wel met mondkapje op zei hij. Maar toen ik het kastje af had gespoten, zei ik dat hij de andere mocht doen. Er is geen zuchtje winddus alle laknevel blijft hangen..
Ondanks de watmte wordt er hard gewerkt. Het zijn leuke jongens, en leuk om meete werken. Ondanks dat iedereen geen of nauwelijks engels kan wordt er goed samengewerkt.
Groetjes arie

  • 21 April 2012 - 15:18

    Daphne:

    He,
    Wat leuk dat jullie het naar jullie zin hebben!!!!
    Jullie doen goed werk...
    Veel plezier nog even!
    xx Daphne

  • 21 April 2012 - 17:00

    Robert, Manon + Boys:

    Wat leuk om al jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken...fijn dat jullie het naar jullie zin hebben...de temperaturen zijn daar dan wel heel warm maar hier is het nat en koud...brrr winterjas hangt nog steeds beneden...geniet ervan samen en van het mooie werk wat jullie samen daar doen...veel liefs van Robert, Manon, Yannick en Jayden

  • 21 April 2012 - 19:05

    Rian:

    Hoi,

    Leuk verslag broertje, maar voor mij mag het snel koniginnendag zijn dan hang ik de vlag voor jullie uit. Blijf vooral goed drinken dat doen wij hier ook maar dan om "warm"te blijven. lieve groetjes Rian.





















  • 22 April 2012 - 12:51

    Monique Rosbergen:

    Hoi Arie,

    Wat een klus zo'n huis hè!
    Ben wel trots op mijn buurman en buurmeisje hoor......

    Tot snel.

    Groetjes monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 26267

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2020 - 02 Oktober 2021

Werken op Sint Maarten

28 Augustus 2020 - 02 Oktober 2020

Werken op Sint Maarten

18 November 2019 - 12 December 2019

Argentinië

03 Februari 2013 - 07 Augustus 2013

Droomreis

29 Maart 2012 - 30 April 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: