Wildflowerhome - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tessa Bos - WaarBenJij.nu Wildflowerhome - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tessa Bos - WaarBenJij.nu

Wildflowerhome

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

03 April 2012 | Thailand, Chiang Mai

Jullie hebben geluk, mIjn vader wou jullie graag laten weten hoe het is op het project, dus hier een berichtje! Voordat we gister zijn gestart hebben we vanhet weekend intoductie gehad. We kregen beide dagen een uur thaise les, echt leuk! Neiet heel spetterend, maar gedag zeggen je voorstellen en telen. Maar de uitspraak is best moeilijk, dus hebben heel wat afgelachen! Bovendien was het wel apart om weer in de schoolbanken te zitten en voor me vader al helemaal, maar het was erg eleuk. Verder kregen we nog wat andere informatie. We waren deze dagen op stap met alle nieuwe vrijwiligers, 11 personen. Hierbij zaten og 2 nederlandse meiden, maar ook uit australie, londen, texas, man uit zwitserland en dat was het geloof ik. Smiddags gingen we tempels bezoeken, en daar kwam het... Je moet je schoenen uitdoen voor in de tempel, en daar heb ik al een hekel aan (de kenners van mij weten dat wel ;) ) maaar dan ga je er vanuit dat de tempel schon is, nou zwart dat je voeten er uit komen!! Bovendien mag je in huis ookmgeen schoenen aan, dus ik lop de hele dag op blote voeten.. Gelukkig hebben we u sloffen gehaald voor als we onze voeten goedmhebben geboend! Verder had me vader al verteld dat je over de drempel moet stappen bij de tempel, maar tessa verget het en stapt erop, oeps.. Maar nu zal het me niet meer overkomen. Na de tempels gingne we naar de watervallen, echt mooi! Bovendien was het ook heerlijk zo na een warme dag. Daarna gingen we verhuizen van kamer. Dit ging niet zo soepel, we moesten namelijk weer terug door een fout en dit was uiteindelijk weer fout.. Gelukig had ik een lieve papa die mijn koffer wou dragen na dat ik het na 1 trap al had gehad. Ach kon hij vast oefenen voor o het project ;) savonds gingen we met zn alle uiteten in een super mooimrestauratn! Wel schoenen uit en we moesten op de grodnd zitten en eten aan een tafel van 40cm hoog. Niet erg confortabel.. We kregen wel mooi een langzame thaise traditie showdans van een uur te zien, wwat we na 10 min eigelijk al gezien hadden. Toen we weer thuis waren leerden we nog wat andere vrijwilligers kennen vanuit allerlei landen, ja we zitten hier in het weekend met wel 20 mensen in huis, geluukig hebben wij wel ondze eigen kamer. Voor de gezelligheid en kennismakinggingen we hier nog even een terasje mee pakken en daarna lekker slapen. Deze kamer is ook prima al zitten we aan een sloot met enorme brulkikkers, nietz echt leuk slaapliedje dus.. Zondag dag 2 van orientatie gingen we naar de markt. Hier aten we allerlei thaise dingen, poffertjes met kokosnotmelk, en mijn vader durfde heel stoer de wormen aan! Daarna gingne we naar de zondagmarkt, pfff daar kwam geen eind aan! Na een tijd waren we mar omgedraaid. Maar eerst vonden we met zijn alle dat we eEn massage hadden verdient van al dat lopen, je wordt namelijk plat gegooit met de massages! En ja weer een verrassing, tessa ging ook aan de voetmasage, hier moest ik me wel even overheen zetten. Maar voor hun vond ik het erger, want onze voeten waren zwarter dan zwart! Ze vonden het niet erg, dus daarmzaten we dan op de markt met zn 4en op een rij! En dat een half uur voor maar 1,50€.. Ik moet wel toegeven dat ze wat andere technieken hadden dan wij in nederland denk ik gebruikt wordtd, want af en toe moest ik wel even in een hand knijpen! Nee dat overdrijf ik, maar ze waren wel wat hardhandig.. Savosds gingen we samen met een nederlands meisje uiteten bij een belgies restaurant, want na elke dag thaise middag eten te hebben wil je weL even wat anders. Hierna lekker ons bed in want maandag begon het project! Veel vrijwiligers slapen dordeweeks op hun project, dusis het rustig hier in huis. Maar in het weekend wordt dan wel extra gezellig, want het is echt een leuke groep waar je tochmveel mee optrekt. En toen.... Was het maandag! We werden opgehaald met een busje. Ik had maar wat neTte kleding aan getrokken wat ook niet te warm zoumzitten, mar toen ik in de auto woumstappen, met zon hoge opsta, schurde toch mijn broek uit, haha goed begin van de dag. Dus ik snel wat anders gepakt en toen gingen we op weg. 30 min rijden, maar ze waren wat vergeten dus halvewege weer terug, lekker bezig! Wij moesten er als eerst uit, en wauw ik vosnd het super! Tussen de gras en rijstvelden zat dan het wildflowerhome (single mothers home). Vooraan zag je aan de linkerkant het gebouw wat nu gebouwd wordt, super groot en van steen. Dat is ok de plek waar me vader aan de slag gaat. Daar komt de kinderopvang, klaslokalen voor de moeders, keuken en eetruimte. Verderop was een bombohuisje waar we onder zitten met eten en de moders als ze een activiteit krijgejn,, gelijk rechts bij de ingang is de kinderopvang, daar. Ga ik aan de slag. Het bevat ook een bomboohuisje met een speltuin. Verderop is het kantoor, daarnaast een keuken. We durfde de afgelopen dagen geen eten te halen bij restaurants met open keuken, maar dit hier.. Dit was echt heeel armzalig en echt niet fris. Toch zullen ze ok hier voor ons koken. Ze hebben hier namelijk 4honden, 8 varkens, 2poeze, en ongeveer 100 kippen en eenden..mze bewaren eten wat overblijft gooien ditmop een hoop vooor de diieren, maar dit goien ze dichtbij de keuken, wat betekent dat er heeeeeeeeeeeel veeel vliegen in de keuken zijn en bij diemhoop. We lopens door en zien het moedershuis. Ditmis ook de baby opvang, ze hebben op dit moment 4 baby van onze 1 jaar, echt poepig! Helaas werk ik niet met hun. En dan gaan we naar het allermooiste stuk.. De tuin is echt prachig. Er worden groentes verbouwd en daarnaast is een meer voor de eenden, en daar leek het net of ik droomde, haha. Er zaten bananenbomen naast en het zag er gewon echt mooi uit. Helaas kan ik via deze ipad geen fotos op deze site kraijgen, dus jullie zullen er op moeten wachten. Bovendien maar ik daarom ook zo veel fouten, typen op touch is moeilijk :p. Na een intro gingen we aan de slag. Me vader was binnen 5min gelijk druk aan het stenen schouwen. Er komt namelijk een vijver achter wat met stenen belegt moet worden. Ik ga naar de kinderen, waar ik te maken krijg met 3 anders werknemers en 5 super schattige kinderen! 2 van 12 en 13 maanden, 1 van 2 jaar, en 1 van 3en 1 van 4. Ik ga zitten en verlegen kwamen ze een voor een naar me toe. Ik vermaakte ze waarna we gingen eten met iedereen, moeders kinderen bouwers, dus anders dan ik verwacht had werden de moeders niet geschreiden van de mannen. Daarna legde idk de kinderen in bed voor een middagdutje en mocht ik naar huis. Maar ik moest wachten op mijn vader dus hielp ik hem mee en gingen we samen schilderen. Jaaa me vader geeft me wat aanwijzingen, maar ik kan het nog lang niet zo goed als hem! Wanneer we om 4 uur kllar zijn zit ik onder de spetters.. We worden naar de bus gebracht met een geweldig autotje, naja auto... Een motor/brommer met zon rommel ding eraan, maar het is echt leuk! Savonds zijn we wel gebroken en eten met een ander nederlands meisje bij de belg en duiken dan snel ons bed in. Ennu heb ik jullie weer bijgeperaat en is het tijd voorhet avondeten want ze wachten op mij... Maar nu zijn jullie vast een beetje op de hoogte :)

  • 03 April 2012 - 11:34

    Yvette:

    Hoi Arie en Tessa,

    Fijn dat jullie veilig en wel zijn aangekomen in Thailand. En al meteen een leuk verhaal op jullie blog : ) Veel plezier op het project en geniet van het heerlijke warme zonnetje : )

    Groetjes uit Enschede

  • 03 April 2012 - 11:55

    Carin:

    Hahaha, hopelijk kom je nu van je voeten fobie af! Klinkt leuk allemaal banana! Veel plezier nog!! Xx

  • 03 April 2012 - 13:29

    Angeline:

    Hoi Tessa & Arie,

    Heerlijk om jullie avontuur zo mee te mogen beleven! Zoals jij de belevenissen verteld mis de foto's niet eens :-)
    Lieve groet vanaf Coelhorst

  • 03 April 2012 - 15:14

    Paula:

    Oew, jaloers dat ik ben! Wat hebben jullie het daar toch fijn en mooi. Ik ben erg blij voor jullie ;) Maak er een leuke tijd van.
    Haha Tessa en voetenfobie? Zal het dan ooit verdwijnen?

  • 03 April 2012 - 18:17

    Anita:

    Wauw wat geweldig, effe doorwerken hoor veel plezier groetjes ook aan Arie

  • 03 April 2012 - 19:24

    Lisanne:

    Lieve Arie en Tessa,

    Wat klinkt het super zeg allemaal!
    En T.B ik wil toch even zeggen: ik ben nu al trots op je, gewoon even een voetenmassage genomen en de hele dag op je blote voeten lopen.
    Hoppaaaaa lekker bezig hoor ;)

    Veeeeeel plezier nog
    xxxxxxxxxxxxxxx

  • 03 April 2012 - 20:26

    Marian:

    Hoi liefjes,
    Wat een verslag weer. Je hebt er wel zin in Tessa. Ik hoop dat jullie wel weer terugkomen, want ik krijg nu al het gevoel dat jullie daar willen blijven.
    En Tessa als je thuis komt, dan heb ik ook nog wel een leuk schilderklus, want je zult dan wel volleerd zijn.
    Geniet er in ieder geval van.
    Heel veel liefs, Marian XXX XXX XXX

  • 04 April 2012 - 12:16

    Gabriella:

    Wat ben ik blij dat je een 'waar ben jij nu' hebt aangemaakt! Het is veel te leuk om je verhalen te lezen.

    Je leert daar nog is wat, over je voetenfobie heenkomen en misschien zelfs nog je soort van smetvrees :P.

    Heel veel plezier nog daar! Geniet allebei maar lekker van ieder moment dat je daar hebt :D!

    Liefs xxxx

  • 05 April 2012 - 09:25

    Sara:

    Super leuk! Ik krijg er zelf zin in om mee te doen..... gemiste kans....
    En ja met die voeten Tessa, daar zal je niet zo'n probleem meer mee hebben einde van de maand denkt ik ;-)

    Dikke knuffel van Menno en mij.

  • 05 April 2012 - 09:32

    Roland En Susan :

    Fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben.Leuk om op de hoogte te blijven.
    Geniet!!

  • 05 April 2012 - 20:48

    Wouter,:

    He broertje, en tessa.
    Kijk je wel uit met stenen sjouwen.


  • 06 April 2012 - 21:07

    Gonny En Martijn:

    Dag Arie en Tessa,

    Super wat jullie doen.
    Jullie zijn goed bezig.
    Leuk verslag de foto's zie ik graag een keer. Ga lekker door en geniet van alles dit maak je niet vaak mee.
    Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 26258

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2020 - 02 Oktober 2021

Werken op Sint Maarten

28 Augustus 2020 - 02 Oktober 2020

Werken op Sint Maarten

18 November 2019 - 12 December 2019

Argentinië

03 Februari 2013 - 07 Augustus 2013

Droomreis

29 Maart 2012 - 30 April 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: